دوره 3، شماره 4 - ( زمستان 1381 )                   دوره، شماره، فصل و سال، شماره مسلسل | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ja'fari Z. Review: Auditory Integration Training. jrehab 2003; 3 (4) :43-49
URL: http://rehabilitationj.uswr.ac.ir/article-1-585-fa.html
جعفری زهرا. آموزش یکپارچگی شنیداری . مجله توانبخشی. 1381; 3 (4) :43-49

URL: http://rehabilitationj.uswr.ac.ir/article-1-585-fa.html


سازمان بهزیستی، تهران، ایران.
چکیده:   (9450 مشاهده)

آموزش یکپارچگی شنیداری نوعی آموزش تقویت شنوایی است که درمان برخی اختلالات ورودی حسی نظیر اتیسم، اختلال بیش فعالی نقص توجهی (ADHD)، ناتوانی در خواندن، بیش فعالی، ناتوانی های یادگیری (LDS)، نقایص زبانی، اختلالات رشد فراگیر (PDD)، اختلالات پردازش شنوایی مرکزی (CAPD)، اختلال نقص توجهی (ADD)، افسردگی و حساسیت بیش از حد به صدا، کاربرد دارد. این روش درمانی چند سالی است که در ایالات متحده رواج یافته و از زمان انتشار کتاب (1991) The Sound of Miracle توسط خانم Annabel Stehli مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در این کتاب Stehli، تجارب مربوط به قبل و پس از استفاده از AIT را برای دختر چهار ساله‌اش که مبتلا به اوتیسم تشخیص داده شده بود، شرح داده است.

متن کامل [PDF 296 kb]   (2432 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: شنوایی سنجی
دریافت: 1389/5/27 | پذیرش: 1394/7/26 | انتشار: 1394/7/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه آرشیو توانبخشی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Archives of Rehabilitation

Designed & Developed by : Yektaweb