دوره 3، شماره 4 - ( زمستان 1381 )                   دوره، شماره، فصل و سال، شماره مسلسل | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ja'fari Z. Review: Auditory Integration Training. Archives of Rehabilitation. 2003; 3 (4) :43-49
URL: http://rehabilitationj.uswr.ac.ir/article-1-585-fa.html
جعفری زهرا. آموزش یکپارچگی شنیداری . فصلنامه علمی پژوهشی توانبخشی. 1381; 3 (4) :43-49

URL: http://rehabilitationj.uswr.ac.ir/article-1-585-fa.html


کارشناس سازمان بهزیستی، تهران، ایران.
چکیده:   (5077 مشاهده)

آموزش یکپارچگی شنیداری نوعی آموزش تقویت شنوایی است که درمان برخی اختلالات ورودی حسی نظیر اتیسم، اختلال بیش فعالی نقص توجهی (ADHD)، ناتوانی در خواندن، بیش فعالی، ناتوانی های یادگیری (LDS)، نقایص زبانی، اختلالات رشد فراگیر (PDD)، اختلالات پردازش شنوایی مرکزی (CAPD)، اختلال نقص توجهی (ADD)، افسردگی و حساسیت بیش از حد به صدا، کاربرد دارد. این روش درمانی چند سالی است که در ایالات متحده رواج یافته و از زمان انتشار کتاب (1991) The Sound of Miracle توسط خانم Annabel Stehli مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در این کتاب Stehli، تجارب مربوط به قبل و پس از استفاده از AIT را برای دختر چهار ساله‌اش که مبتلا به اوتیسم تشخیص داده شده بود، شرح داده است.

متن کامل [PDF 296 kb]   (830 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: شنوایی سنجی
دریافت: ۱۳۸۹/۵/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۴/۷/۲۶ | انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی پژوهشی توانبخشی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Archives of Rehabilitation

Designed & Developed by : Yektaweb