URL: http://rehabilitationj.uswr.ac.ir/article-1-133-fa.html
هدف: هدف از این پژوهش بررسی نقش آموزش مهارتهای ارتباطی و حل مسئله اجتماعی بر عزت نفس و هوشبهر دانشآموزان مقطع سوم دبستان است.
روش بررسی: برای انجام این مطالعه، روش تجربی پیشآزمون- پسآزمون انتخاب شد. چهل و هشت دانشآموز سوم ابتدایی به طور تصادفی به دو گروه مورد و شاهد تقسیم شدند. گروه مورد طی برنامه مهارتهای ارتباطی و حل مسئله به مدت 15 جلسه تحت آموزش قرار گرفتند. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامههای هوشآزمای بازنگری شده وکسلر کودکان و اعتمادبه نفس پاپ و مکهیل استفاده گردید. در تحلیل دادهها، آزمون تی به کار گرفته شد.
یافتهها: تحلیلآماری پیشآزمون و پسآزمون نشان داد که آموزش به طور معنیداری نمرات هوش را در میان گروه مورد بهبود بخشیده است (P<0/05). تحلیل آماری همچنین از بهبود معنیدار اعتماد به نفس در این گروه حکایت داشت.
نتیجهگیری: یافتهها، بیانگر نقش و اثر مثبت آموزش مهارتهای ارتباطی و حل مسئله اجتماعی بر اعتماد به نفس و هوشبهر میباشد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |