URL: http://rehabilitationj.uswr.ac.ir/article-1-1070-fa.html
هدف: هدف از این مطالعه تعیین تأثیر بستههای آموزشی تهیه شده بر میزان آگاهی دانشآموزان مقاطع مختلف تحصیلی شهر تهران در زمینه اعتیاد و عوارض آن میباشد.
روش بررسی: این مطالعه شبه تجربی از طریق روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای بر روی نمونه ۱۶۳ نفری از دانشآموزان مقاطع مختلف تحصیلی منطقه یک تهران، با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته انجام پذیرفت. پرسشنامههای آزمون به صورت پیش آزمون (قبل از مطالعه بستههای آموزشی) بین دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی توزیع و جمع آوری گردید و سپس پرسشنامههای پس آزمون (بعد از مطالعه بستههای آموزشی) که حاوی سئوالات باز پاسخ و سه سئوال بسته پاسخ (چهارگزینهای) بود که به فاصله یک هفته (با توجه به حجم مطالب بستههای آموزشی) بین دانشآموزان توزیع و جمع آوری شد و با استفاده از آزمون تی زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافتهها: یافتههای این مطالعه بیانگر این است که میانگین نمره آگاهی قبل (۷/۶۱) و بعد از مداخله (۹/۴۴) در هر سه مقطع تحصیلی ابتدایی (به جز کلاس چهارم و پنجم)، راهنمایی و متوسطه معنادار بوده است.
نتیجهگیری: با توجه به نتایج مطالعه میتوان چنین عنوان کرد که آموزش، بر افزایش سطح آگاهی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در زمینه اعتیاد و عوارض آن مؤثر بوده است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |