TY - JOUR T1 - Psychometic Properties of Service Satisfation Scale-30 in an Iranian Pupulation TT - ویژگی‌های روان‌سنجانه مقیاس رضایت از خدمت ۳۰ در جمعیت ایرانی JF - USWR JO - USWR VL - 3 IS - 3 UR - http://rehabilitationj.uswr.ac.ir/article-1-570-fa.html Y1 - 2002 SP - 25 EP - 32 KW - Client satisfaction KW - Psychometry KW - Counseling N2 - هدف: با توجه به گسترش مراکز ارایه دهنده ی خدمات مشاوره در سال های اخیر، ارزشیابی آنها ضرورت مبرم پیدا کرده و یکی از مهمترین اجزای این ارزشیابی، سنجش رضایت خدمت گیرندگان مراکز یاد شده است. بر این اساس، پرسشنامه ی سی سوالی "رضایت خدمت"به فارسی برگردانده و ویژگی های روان سنجانه ی آن در جمعیت ایرانی بررسی شد. این مقیاس که محصول برنامه ی رضایت پژوهشی دانشگاه کالیفرنیای سانفرانسیسکو (UCSF) است. روش بررسی: پس از ترجمه به فارسی برای ارزیابی از نظر قابل فهم بودن در جمعیت ایرانی بر روی 33 مراجعه کننده 9 مرکز مشاوره تهران آزموده و اصلاح شد. سپس برای سنجش پایانی آن، بر روی 121 مراجعه کننده (%71 زن و%29مرد با دامنه سنی 18-65سال) و برای تعیین روایی آن، بر روی 50 مراجعه کننده (%78زن و %22 مرد با دامنه سین 18-75) سال اجرا شد. یافته‌ها: میانگین هم بستگی پاسخ به سوال های سیگانه مقیاس (0/35) و ضریب a کرونباخ (0/94) حاکی از هم سانی درونی مقیاس است. روایی ملاکی از طریق محاسبه ی ضریب هم بستگی بین نمرات مقیاس و عملکرد فرد روی سه سوال باز پاسخ انتهای مقیاس تعیین شده (r=0/53). نتیجه گیری: نمره 95 روی مقیاس به عنوان نقطه ی برش مناسب شناخته شد. M3 ER -