TY - JOUR JF - USWR JO - jrehab VL - 11 IS - 4 PY - 2011 Y1 - 2011/1/01 TI - Relationship of Coping Style and Self-efficacy with Satisfaction of Rehabilitation Practitioner Students with their Clinical Experiences TT - رابطه سبکهای مقابله با استرس و خودکارآمدی با رضایت از تجربیات بالینی در دانشجویان کارورز رشته‌های توانبخشی N2 - هدف: هدف از پژوهش حاضر ارزیابی رابطه سبکهای مقابله با استرس و خودکارآمدی با رضایت دانشجویان کارورز توانبخشی از تجارب بالینی خود به ‌ عنوان یک درمانگر بود. روش بررسی: دراین مطالعه توصیفی و مقطعی، 318 دانشجوی کارورز رشته‌های توانبخشی شامل 140 دانشجوی فیزیوتراپی، 97 دانشجوی کاردرمانی و 81 دانشجوی گفتاردرمانی از دانشکده ‌ های توانبخشی کشور به ‌ صورت نمونه ‌ گیری طبقه ‌ ای-تصادفی انتخاب شدند. دانشجویان کارورز توانبخشی بودند. داده ها با استفاده از پرسشنامه های سبک های مقابله، خودکارآمدی عمومی و رضایت از تجربیات بالینی جمع آوری و با استفاده از محاسبه ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شد. یافته ها: محاسبه همبستگی بین متغیر ها نشان داد که سبک مقابله ارزیابی مجدد مثبت با رضایت از تجربیات بالینی در دانشجویان هر سه رشته همبستگی مثبت معنی دار دارد (P SP - 47 EP - 54 AU - Rezapour-Mirsaleh, Yaser AU - A'bdi, Kianoush AU - Rahgozar, Mahdi AU - Reyhani-Kivi, Shahnaz AD - Allameh Tabatabayi University, Tehran, Iran. KW - Coping style KW - Self-efficacy KW - Satisfaction with clinical experiences KW - Practitioner students UR - http://rehabilitationj.uswr.ac.ir/article-1-779-fa.html ER -