TY - JOUR JF - USWR JO - jrehab VL - 15 IS - 1 PY - 2014 Y1 - 2014/4/01 TI - Slow-Learner Student, Verbal and Nonverbal Intelligence, Wechsler, Leiter, Goodenough TT - عملکرد دانش‌آموزان دیرآموز اول ابتدایی در مقیاسهای هوشی وکسلر، لایتر و گودیناف N2 - هدف: این پژوهش، با هدف بررسی عملکرد دانش‌آموزان دیرآموز اول ابتدایی در مقیاس‌های هوشی وکسلر، لایتر و گودیناف به مرحله اجرا درآمد. روش بررسی: این پژوهش از نوع مقایسه‌ای است. جامعه آماری شامل همه دانش‌آموزان دیرآموز اول ابتدایی شهر اصفهان بود که از میان‌ آن‌ها، تعداد 50 دانشآموز (25 دختر و 25 پسر) با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. از مقیاس تجدید‌ نظر شده هوش وکسلر کودکان، مقیاس عملکردی بین‌المللی لایتر و آزمون نقاشی آدمک گودیناف،‌ جهت سنجش هوش کلامی و غیرکلامی دانش‌آموزان استفاده شد. یافته‌ها: با استفاده از آزمون‌‌های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تی مستقل تحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج نشان داد که دانش‌آموزان دیرآموز، در خردهمقیاس‌های وکسلر و لایتر دارای عملکردی مشابه بودند. مقیاس لایتر با وکسلر (P SP - 37 EP - 44 AU - Khoshou'ei, Mahdieh-Sadat AU - Mirlohi, Fakhri-Sadat AD - Faculty of Educatioon & Psychology, University of Isfahan, Isfahan, Iran KW - Slow-Learner student KW - Verbal and nonverbal intelligences KW - Wechsler KW - Leiter KW - Goodenough UR - http://rehabilitationj.uswr.ac.ir/article-1-1287-fa.html ER -